Proč si najmout firemní „babičku“

Firemní wellbeing TIP #3

 

Známe to všichni: Skládání nádobí do myčky a vyndávání čistého je opruz. Doma tu povinnost hodíme na děti, na koho to ale padne ve firemní kuchyňce? Cedulky s nápisem „UKLÍZEJTE PO SOBĚ!!!“ v zaměstnancích budí spíš odpor než nadšení do úklidu.

Když se v kolektivu najde dobrá duše, která se ujme funkce firemní hospodyně, nebo úklid na konci dne obstarají uklízečky, máte štěstí. Obvykle však někdo takový ve firmách citelně chybí.

Proto se v některých firmách stávají součástí týmu i firemní „babičky“ nebo hospodyně, které se starají nejen o úklid, ale zvyšují i celkovou pohodovou atmosféru.

Když se cítíme podporu a péči, je nám tak nějak přirozeně dobře a s větším klidem zvládneme i náročné situace. Taková „maličkost“ jako pořádek v kuchyňce a dobrá káva má na celkovou spokojenost zaměstnanců velký efekt.

 

Co vše zastane firemní hospodyně?

  • Připravuje svačiny. Nic komplikovaného: stačí umýt a nakrájet ovoce nebo namazat chleba s domácí pomazánkou a k tomu podávat nakrájenou zeleninu.
  • Umixuje smoothie z čerstvého ovoce a zeleniny na poradu.
  • Nachystá dobrý odpolední čaj a k tomu oříšky v mističkách.Pokud se rozhodnete mít pro lidi k dispozici nejen kávu a čaj, ale třeba i šuplík se sušenkami, jogurty v lednici, mísu čerstvého ovoce…, postará se, aby ve firemní „spíži“ byl vždy dostatek zásob.
  • Pokud nemáte firemní jídelnu, stará se o objednávání obědů on-line nebo může přinést oběd celému týmu – a k němu třeba udělat i mísu zeleninového salátu.

„Ovoce ani zeleninu moc nejím – nesnáším loupání, krouhání, mytí… Když vám je ale někdo nakrájí, naservíruje do misky a donese až na stůl, pak to jde samo,“ říká pětatřicetiletý manažer. V jeho firmě už nějaký čas funguje svačinářka, která každé ráno připraví zájemcům v týmu misku s naporcovaným ovocem a zeleninou. Pečuje o hladký chod kuchyňky, zajišťuje, aby v erární spíži nechyběly zásoby, a chystá zdravé občerstvení a nápoje na meetingy.

 

Pozice firemní babičky nebo svačinářky zažívá v osvícených firmách boom.

Spočítejte, kolik by firmu taková posila stála navíc. Při mzdě cca 13 000 Kč, za 8 000 Kč na půl úvazku vám ve firmě taková paní zařídí hodně velkou wellbeing parádu. Případně zvažte, zda by na tyto činnosti měl kapacitu někdo ze stávajících členů vašeho týmu.

Vezměte při tom v potaz, že by to měl být někdo, koho baví pečovat, kdo má smysl pro pořádek … prostě někdo, kdo má tohle všechno „v krvi“. Takovému člověku nebudete muset vysvětlovat, jak se uklízí nádobí do myčky atd.

Abychom si rozuměli: nemusí to být opravdová babička, ale ženy v důchodovém věku jsou samozřejmě skvělé. V některých firmách je tato funkce spojená i s technickou podporou a obstarává jí šikovný muž pro všechno. Kromě kuchyňky se stará i o zasedačky (kabely, flipcharty, fixy), objednává kancelářské zásoby i barely na vody…

 

Proč se firemní hospodyně alias babička vyplatí:

  • Je přirozené, že pokud jako lidi cítíme, že o nás někdo „opravdu“ pečuje, dělá nám to opravdu dobře. Jsme pak schopni více v klidu rozhodovat o náročných věcech, zvyšuje se odolnost proti stresu a tím pádem i imunita. Získáte méně absencí a výkonnější zaměstnance.
  • Pokud nám někdo nabídne jídlo, ať už jakékoli, natož zdravé, tak se cítíme dobře. Je to totiž jedna z našich základních potřeb. Pokud tedy firma nabízí extra péči kolem jídla, automaticky tím působí na podvědomí lidí se zprávou „je o vás postaráno, máme se dobře“. Tím na nevědomé zvyšuje úrovni loajalitu, důvěru a pocit bezpečí.
  • Lidé si o babičce řeknou – a nejen mezi sebou ve firmě, ale pošlou to i dál, mezi kamarády, známé i profesní kolegy z jiných firem: „U nás v práci máme svačinářku, normálně… Zrovna dneska jsme měli ke svačině chleby s domácí pomazánkou – hele, ty byly!“ Tím zvyšují atraktivitu vaší firmy pro nové zaměstnance.

 


CHCETE DO FIRMY WELBEING „NA KLÍČ“?

Možná budete překvapeni, jak obrovský potenciál v sobě skrývají vaši lidé… když jim dáte podmínky, aby ho mohli naplno projevit!

Chcete, aby se wellbeing aktivity staly nedílnou součástí vaší firemní kultury, ale nevíte, odkud začít?  My ve Wellnessia máme s podporou zaváděním zdravých aktivit v předních českých i mezinárodních firmách bohaté zkušenosti.
Rádi se o ně s vámi podělíme. Ozvěte se nám!