Jak jíst zdravě? Tyhle 2 věci musíte znát (a dělat)

Pokud chcete opravdu jíst zdravě, propojte tělo a mysl

Proč samotné sestavení jídelníčku samo o sobě nestačí, abyste dosáhli skutečné změny? Takhle by to vypadalo v ideálním světě: nemáte energii, potřebujete zhubnout, jíte špatně a cítíte se pod psa. Přijdete, my vám dáme informace, vy uděláte, co my říkáme – a je to! Zhubnete, naberete energii a ozdravíte svoje tělo.
Všichni víme, že tohle není realita. Že mít informace nestačí. Moudré rady jsou skvělé, ale nic to nemění na tom, že možná nejste schopni se podle nich zařídit.

A proto samotný jídelníček nestačí. Na světě už byly sepsány miliony jídelníčků pro miliony klientů, kteří si informace přinesli domům, chvilku se podle něj zkusili stravovat a pak vše tak nějak vyšumělo. Anebo se nám podařilo dosáhnout výsledků, ale po několika měsících jsem zpět na startovní čáře.

 

Co jíme, je jen polovina příběhu dobré a efektivní výživy.

Tou druhou půlkou je naše mysl, naše osobnost, náš životní styl a příběh, který žijeme. Kdo doopravdy usedá k talíři, kdo pozdě večer vyjídá ledničku, kdo nestíhá snídat, protože se už po milionté nepřiměl vstát dřív a jídlo si připravit? Je to jen tělo?
Ne, je to ten, kdo v něm sídlí – vaše mysl.

Ani sebelepší výživový směr nebo dietolog nezaručí, že se o sebe začnete starat lépe.

 

Jak jíst zdravě?

Výživa slučitelná se životem

Tohle je podle nás smysluplný způsob, jak s výživou pracovat:

Neoddělujeme vás od jídla, které máte jíst. Naopak, naučíme vás, jak propojit vaše tělo a vaši mysl. Tedy CO jíte s tím, JAK to jíte. Hledáme kořen vašich problémů, nikoliv pouze způsob, jak potlačit symptom, ať už je jím cokoliv. Osvětlíme obě části vašeho příběhu dobré výživy – fyzickou i psychickou.

Zapomeňte na výmluvy o „slabé vůli“, na to my ve Welnessia nehrajeme. Je třeba „jen“ najít způsob, jak vaši výživu učinit slučitelnou se životem.

 

Až budete řešit, co jíst, nezapomeňte se zaměřit i na to, jak se u toho chováte a cítíte:

  1. Co jím – kvalita, čerstvost, zdroj, kombinace potravin, obsah živin…
  2. Jak jím – rychle, pomalu, v pohodě, ve stresu, moc, málo, co u jídla všechno dalšího dělám…

 

Můžete se otestovat hned při dalším jídle: dokážete se najíst tak, že u toho nebudete dělat nic, opravdu nic jiného, než v klidu jíst?

Monika Divišová za tým Wellnessia 

 

TIP PRO FIRMY:

Ve spolupráci s vaší firmou vám můžeme pomoci vytvořit prostředí, kde lidé nejsou unaveni, pracují s radostí a naplno, a snáze vytvářejí hodnoty, o které firmě jde. A to „na klíč“ a s ohledem na firemní kulturu. Rádi se s vámi pobavíme, jak na to právě u vás.
Více o wellnessia WAKE UP programu se dozvíte zde.